جدیدترین نیرنگ هیئت کاراته میناب
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
جدیدترین نیرنگ هیئت کاراته میناب

 

حَسْبِيَ اللَّهُ عَلَيْهِ يَتَوَكَّلُ الْمُتَوَكِّلُونَ (٣٨)

خدا مرا کافی است که متوکلان عالم براو توکل می کنند(سوره زمرآیه 38)

با سلام

خطاب به وجدان های بیدار

با توجه به نامه اداره تربیت بدنی مبنی بر اخطار به اینجانب بابت فعالیت در زمینه کاراته لازم دیدم نکاتی بیان نموده و قضاوت آن را به وجدان های بیدار بسپارم .

اسْتِكْبَارًا فِي الأرْضِ وَمَكْرَ السَّيِّئِ وَلا يَحِيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلا بِأَهْلِهِ فَهَلْ يَنْظُرُونَ إِلا سُنَّةَ الأوَّلِينَ فَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلا وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَحْوِيلا (٤٣)

بدین جهت که می خواستند در زمین تکبر و گردنکشی کنند ومکر اندیشند و مکر زشت و فکربدکاری جز صاحبش احدی را هلاک نخواهد کرد و آیا اینان جز آنکه به طریقه ی امم گذشته هلاک شوند انتظاری دارند؟و طریقه خدا (درهلاک بداندیشان ) هرگز مبدل نخواهد شد و طریقه ی حق (و سنت الهی ) هرگز تغییر نمی پذیرد.(43)[1]- سوره فاطر آیه 43ترجمه الهی قمشه ای(سرآغاز و سرانجام هیئت کاراته میناب)

از آنجاییکه هیئت کاراته نزدیک به دو دهه در اختیار افراد خاصی بوده که از لحاظ اخلاقی فاقد معیار های ارزشی بوده اند یعنی برای بدست آوردن ریاست هیئت وهمچنین نگهداری و حفظ پست به مدت نزدیک به دو دهه با حیله و مکر و نیرنگ ؛ مرتکب عقب آفتادگی شهرستان میناب شده اند و فعالیت افراد گوناگونی چه به عنوان مربی و چه به عنوان شاگرد تحت تأثیر فساد فکری و حیله گری های افراد مشخص بوده که منجر به رکود و عدم بازدهی این شهرستان در زمینه کاراته گردیده و نامه تربیت بدنی خطاب به من نمونه ای از ترفند های حیله گرانه این افراد می باشد لذا اگر تربیت بدنی مدعی سلسله مراتب و ضوابط است . لازم است گوشزد نمایم سلسله مراتب دروغی بس پوسیده است که کارایی خود را از دست داده . علی رغم اینکه این افراد دارای ننگ ترین بیلان کاری هستند لازم است اگر تربیت بدنی واقعاًدلسوز سلسله مراتب است به این نکته توجه نماید که اجبار کردن افراد برای همکاری یا کسب اجازه برای فعالیت از افرادی که خود به هیچ وجه صاحب صلاحیت نبوده و نخواهند بود و این را عملکرد و عدم پیشرفت شهرستان میناب به خوبی سلب صلاحیت آنان را نشان می دهد که در مدت مدیدی که نزدیک به دو دهه نتواستند عملکرد مناسبی از خود به جای بگذارند و تنها یادگار آنها همین حیله گری ها و دغل بازی های گوناگون بر سر افرادی که می خواستند تلاشی صحیح انجام دهند بجای مانده ؛کاری عبث است. تربیت بدنی اگر سلسله ای برای خود تعریف کرده قرآن هم وظیفه ای برای افراد در مقابل صاحبان منصب قرار داده .

قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لا تَغْلُوا فِي دِينِكُمْ غَيْرَ الْحَقِّ وَلا تَتَّبِعُوا أَهْوَاءَ قَوْمٍ قَدْ ضَلُّوا مِنْ قَبْلُ وَأَضَلُّوا كَثِيرًا وَضَلُّوا عَنْ سَوَاءِ السَّبِيلِ (٧٧)

ای اهل کتاب در دین خود به ناحق غلو نکنید واز پی خواهش های آن قومی که خود گمراه شدند و بسیاری را نیز گمراه کردند و از راه راست دور افتادند نروید .77مائده

لازم است ترجمه استاد الهی قمشه ای را تصحیح نمایم .

خطاب به زیر دستان :

بااین شرایط که 1- کتبی بنویسید2- اغراق ننمایید3- فساد افراد را اثبات نمایید 4- فسادی که افراد زیادی تحت تأثیر آن صاحب منصب گمراه شدند یا متضرر شدند بیان نمایید . بااین سلسله شرایط مجاز به عدم تبعیت از آنان هستید .

من و وجدان های بیدار تنها سلسله مراتبی که در راستای موازین قرآنی باشد مورد تأئید و تکریم قرار می دهیم والا دروغیست که باید خودشان باورش کنند ونه افراد آگاه .

بااین حال تبعیت از قانون برای همه یکسان و الزامی است نه تبعیت از امیال پلید افراد.

گزارش فعالیت من در وبلاگ www.karate19.Lxb.ir قابل مشاهده عموم و بررسی قرار دارد .

بحث من اثر منفی که هئیت کاراته روی استعداد های میناب فقط نیست بحث من موقعیت مکانی هیئت کاراته میناب که بر چهار راه پیشرفت سایر شهرها از جمله سیریک،سندرک،جاسک و بشاگرد است . به این مفهوم ذینفعانی از تمامی این شهر ها حق اظهار نظر و برداشت خود را در این زمینه دارند ولی مسئولین میناب حق وصلاحیت خود را بدست خودشان از دست داده اند چرا که هر واکنشی می دادند در طول این مدت دو دهه باید می دادند حال اگر نامه ای بخواند بنویسند به نظر شما چه تاریخی مجازند رویش قید می نمایند یا قبل از اقدامی باید از تمامی افرادی که می توانستند پیشرفت کنند و به خاطر فساد فکری از چرخه کاراته کنار رفته عذر خواهی نمایند .ولی نه فقط از استعداد های میناب بلکه نیز از شهر های جاسک و سیریک و سندرک و بشاگرد .

مثلاً در شهرستان جاسک مربی برجسته و وارسته ای چون سن سی(استاد) قاسم فرخنده دان 5 کاراته فعالیت می کند ولی نتایج قابل ملاحظه ای نتواسته بدست بیاورد! .چرا؟

به نظر من یکی از عوامل عدم بازدهی مناسب بعد مسافت جاسک تا بندر( به عنوان قطب کاراته) و محل بروز استعداد های جاسک است. حال اگر میناب مرکزیت داشت چه می شد؟ آیا محل بروز استعداد های رودان ،بندرعباس ،جاسک،سیریک،سندرک وبشاگرد نمی گشت؟

من منتظر اظهار نظر های استعداد های کاراته سایر شهرها اطراف در این زمینه هستم ولی منتظر نامه های تاریخ گذشته مسئولین میناب نیستم.

با این تفاسیر اینجانب از افراد آگاه در این زمینه استمداد مساعدت فکری برای حل این معضلی که گریبانگیر هیئت کاراته میناب شده می نمایم . امیداست سرمایه های این شهرستان به دست افراد با کفایت پرورش یابند تا به واسطه ی آن شهرهای نزدیک میناب رشد قابل ملاحظه ای نمایند نه اینکه به دست افراد دغل باز هدر روند.

 

رونوشت:

1- اداره آموزش و پرورش شهرستان میناب جهت اطلاع

2- اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان جهت اطلاع

3- اداره ورزش و جوانان میناب جهت توضیح 20سال عدم آگاهی از نیرنگ و فریب و اقدام مقتضی

4- فرمانداری ویژه شهرستان میناب جهت اطلاع

5- اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان جهت اعلام نظر

6- هیئت کاراته استان هرمزگان جهت اعلام نظر

7- استانداری استان هرمزگان جهت اعلام نظر

8- اداره ورزش و جوانان شهرستان های سیریک،سندرک،بشاگرد،جاسک جهت اعلام نظرهیئت کاراته در مقام ذینفعان

9- فدارسیون کاراته ج.ا.ایران جهت اعلام نظر

10- وبلاگ www.karate19.LXb.ir جهت درج و اطلاع رسانی عموم ودریافت واکنش های وجدان های بیدار

11- والدین شاگردان کاراته کاها



[1] سوره فاطر آیه 43ترجمه الهی قمشه ای



برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: